maandag 14 september 2015

Afhankelijk

Het is weer zo ver....ik kan weer niet zoals ik wil. Ik ben beperkt in mijn doen en laten en dat vreet aan mij. Kan wel al iets meer maar toch...Ik heb een schouderoperatie achter de rug. Eerst 2 weken in zo'n sling....nou dat lijkt wel een dwangbuis. Niet alleen lichamelijk maar ook psychisch want je kunt bijna niks alleen. Dus ben je afhankelijk. En dat geeft mij een beklemmend gevoel. Want dit past niet bij mij ! Zo BEN ik niet. Mijn vader (dank je wel pap) heeft mij geleerd dat ik als vrouw mijn eigen boontjes moet kunnen doppen. Dat ik niet afhankelijk moet zijn van wie of wat dan ook. Dus dat ben ik ook niet. Alleen kun je soms niet anders. Zoals met die sling. Probeer maar eens een sok aan te trekken met een hand. Of je BH bandje dicht te doen. Lukt niet hoor ! 

Inmiddels ben ik slingloos. Dacht ok dan kan ik weer, mag ik weer alles zelf doen. Ja amehoela ! Moet je naar fysio, mag je niet zwaar tillen, mag je geen autorijden en wil je lichaam niet wat je hoofd wil. Dus nog steeds afhankelijk, maar dan anders. 

Naar de fysio moet ik gebracht worden. Wil ik naar het werk (want ik wil toch iets zinnigs doen) halen ze me op en brengen ze me thuis. Werk ik thuis, zegt mijn lijf na 3,5 uur zo het is wel weer goed voor vandaag, slapen jij. Kortom afhankelijk van mijn eigen lijf, dat niet altijd kan en mag wat mijn hoofd wil. 

Dus Miss Ongeduld krijgt en lesje in geduldig zijn. Gaat ze er iets van leren ? Mwah....

Kijk een perfectionist heeft natuurlijk alles onder controle, heeft structuur (ook in de dagindeling) en zal niet snel iets uit handen geven, want dan is de controle weg. En dat zit allemaal in dat hoofd he. Maar nu....regeert mijn lichaam. En dat klopt niet met dat hoofd ! Dag controle, dag regie, hallo afhankelijkheid, hallo geduld....

Straks maar weer naar fysio....met chauffeur. Wordt langzaam tijd dat ik weer de controle over de auto terug krijg, MIJN auto ! Niks voor mij dat afhankelijk zijn. Daar ben ik niet voor geboren. En nu...nu moet mijn lijf slapen....mijn hoofd heeft 1000 andere ideeën, maar ja gaat niet....mag niet...kan niet. Bah !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten