zondag 13 september 2015

Hobby #WOT

Het is helaas geen #WOT, maar een #WOS, maar evengoed een leuk onderwerp om over te schrijven. En zoals ik al zei, ik blog omdat ik het leuk vind en wanneer ik dat wil, dus ik hou me niet altijd aan regeltjes. Dat vind ik namelijk ook het leuke van deze hobby....en laat dat nou het #WOT woord zijn van afgelopen donderdag:

Hobby ~ 1) Aangename tijdsbesteding 2) Bezigheid in vrije tijd 3) Bezigheid 4) Genoeglijke bezigheid 5) Iets dat je voor je plezier doet 6) Liefhebberij 7) Lievelingsbezigheid 8) Plezierwerk 9) Stokpaardje 10) Verslavingsverschijnsel 11) Vrijetijdsbesteding

Hobby's...ik heb er een paar. En ik oefen ze soms intensief uit en soms wat minder intensief. Het komt en gaat zeg maar, maar 1 ding hebben ze gemeen: creativiteit. 

Ik hobby (is dat eigenlijk wel een werkwoord?) heel veel met papier. Kaarten maken, kadodoosjes, figuurtjes zoals uilen en egeltjes, herfsttaferelen, wintertaferelen, decopatchen. Noem het maar op. Papier vind ik leuk en het is heel veelzijdig. Je hebt wel veel werkmateriaal nodig maar dat is een kwestie van verzamelen.....ja en dat geeft dan toch een soort van verslaving. Want wanneer heb je genoeg mallen ? Denk je och ook nog maar die kleur inkt of dat doosje houten ornamentjes. 

Wat ik ook leuk vind om te doen in mijn schaarse vrije uurtjes is schilderen. Ik kan geen poppetje tekenen. Maar ik schilder. Intuitief. Gewoon vanuit mijn gevoel. Wat er uit komt is een veelheid van kleur. Veelal ronde vormen. En iedereen ziet er wat anders in. En dat vind ik dan ook het leuke. Als mensen mij vragen wat is het, is mijn antwoord wat jij er in ziet. 

Nog een hobby....ja hoor ! Lijkt op schilderen maar dan anders. Encaustic wax. Dat werkt met verwarmde gekleurde was en speciaal papier. Je krijgt een soort 3D effect. 

En dan maak ik nog geluksengeltjes. Uit liefde voor mijn medemens. Ik geef ze cadeau. Zo door het jaar heen. En rond de kerstperiode zijn het er wat meer. 

En ik schrijf. Ik schrijf mee aan de revue hier in onze wijk. Ik schrijf over mijn honden of eigenlijk namens een van mijn hondjes. En ik blog...een tijdje niet, maar nu weer wel. Hier en op www.curlydesy.blogspot.nl waar ik mijn creaties laat zien.

Dus hobby's genoeg. Voor mij zijn ze ontspannend en een manier om mijn creativiteit te uiten.

Of ik tijd te veel heb ? Nee hoor....te weinig. Ik neem de tijd voor mijn hobby's om te werken aan mijn grootste hobby: mijzelf. Want het is belangrijk dat ik tijd voor mezelf neem. Dat ik ontspan en af en toe mijn hoofd leeg maak. En mijn hobby's helpen mij daarbij. Dus heerlijk die hobby's, ik kan er niet zonder ! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten